Ce zice OPC despre respectarea de către bănci a OUG 113/2009 privind operaţiunile de plată

Am lansat acum câteva luni (în septembrie 2010) o leapşă prin care mă întrebam retoric despre cum se vede din publicul larg respectarea de către bănci a OUG 113/2009 privind serviciile de plată.

În paralel, am depus o sesizare la OPC Bucureşti văzând pretenţia Raiffeisen de a îmi solicita speze de SWIFT şi comisioane aiuritor de mari şi de nejustificate, pentru un transfer intern, din Raiffeisen RO la o altă bancă grecească din RO, de valută EUR . După şase luni (!!!!), am primit răspuns la reclamaţia făcută la OPC contra Raiffeisen Bank pe politica de comisionare cu comisioane de neam prost la transferurile interne de valută. Mi se dă dreptate ca la nebuni şi sunt asigurat că Raiffeisen Bank va intra în legalitate. Trebuie să recunosc că şi-au cerut scuze pentru întârzierea răspunsului, în contextul în care se pare că au fost sufocaţi de reclamaţii din cauză de OUG 50/2010. Concret, pe lângă câştigul moral, am obţinut o reducere insignifiantă, cu câţiva eurocenţi, a unui comision de neam prost şi abuziv.

 

Da, Raiffeisen a intrat în legalitate în sensul că acum să suporte ei comisionul băncii beneficiarului, de câţiva eurocenţi pentru opţiunea OUR (faţă de opţiunea îniţială SHA la care nu ar fi plătit nimic), dar, deşi vorbim de plăţi interne în SEPA, nu renunţă la perceperea comisionului SWIFT de 10 EUR per plată în valută, comision de neam prost. Eu ştiu că sunt nişte porci, deoarece în Belgia am aflat cu surprindere că spezele de plăţi europene, în SEPA, sunt insignifiante, motiv pentru care ING Belgia comisionează cu 0 (zero) eurocenţi orice plată în SEPA executată de client cu mânuţa lui prin HomeBank, indiferent de numărul de plăţi europene efectuat. Diferenţa dintre 10 EUR speză SWIFT fixă, per plată, pentru transfer intern (practicată de Raiffeisen România) şi 0 eurocenţi transfer intern sau extern (practicată de ING Belgia) arată cât de porci sunt bancherii din România (plăţile sunt realizate toate în acelaşi mod şi cu aceleaşi costuri şi pentru unii şi pentru alţii).

Dacă OPC a înţeles problema, mingea este acum la nivelul Consiliului Concurenţei. Să vedem dacă îndraznesc să învestigheze problema abuzului de poziţie şi a înţelegerii cartelare generalizate.

PS : La Raiffeisen s-a nimerit să am conturile. Să nu credeţi că alţii din România sunt mai breji, ba chiar se poate şi mai rău de atât.

Un răspuns la Ce zice OPC despre respectarea de către bănci a OUG 113/2009 privind operaţiunile de plată

  1. Bah spune:

    @Cristi OFF TOPIC:
    ASTAZI SE IMPLINESC(COMEMOREZA PSD) FIX 5 ANI DE LA „NOAPTEA CREIERELOR SCURTE” DE LA HOTEL COMFORT! http://blogarogant.wordpress.com/2011/03/15/un-cincinal-de-impliniri-marete/

Lasă un răspuns

