Cronica unui eşec

Acest blog a plecat de la o necesitate resimţită de subsemnatul, aflat la nişte mii de kilometri de ţară şi de realitatea juridică mioritică, de a rămâne jurist, român dacă se poate, în contact cu jurişti din România şi cu dreptul românesc.

Dacă acestea erau dezideratele, nu îmi rămâne decât să constat, cu amărăciune, eşecul total al demersului.

Nu mi-am propus nici măcar o secundă să fac politică sau să exprim opinii politice pe blog, dar în schimb am analizat realitatea politică mioritică din prisma unui jurist iar pentru asta mi-am pus tot felul de postaci oranjgutani în cap. Postacii portocacalii m-au umplut de zoaie pentru delictul de opinie sau exprimări ireverenţioase la adresa Machitorului suprem, a piţipoancelor promovate de el în politică gen Udrea, Ridzi, Anastase, Moţoc, Turcan sau a piticului atomic Boc.

Pe partea asta, de umplere cu zoaie de către postaci portocacalii, blogul n-a dus lipsă de comentarii (unii dintre comentatori de-a dreptul iluştri, mi-au gâdilat un pic orgoliul prin băgare în seamă). Dar fix comentatorii ăştia nu mă interesau pe mine, pe mine mă interesa un schimb de opinii cu jurişti, pe probleme juridice şi nu unul cu maimuţe decerebrate şi incapabile de dialog.

Blogul nu a dus lipsă, sper eu, de postări de specialitate, pe teme pe care eu le credeam de actualitate (OUG 50 sau NCC sau NCPC, etc.). Ştiţi câte comentarii am primit pe marginea acestor subiecte? FIX ZERO, ceea ce înseamnă că :

a) scriu minunat, aşa de bine că lumea rămâne mută de uimire (de-aia ioc comentarii; evident că nu e deloc aşa; ieri am observat că mi se strecurase o greşeală – mare, decelabilă uşor – în postul Regimul matrimonial IV, dar nu s-a obosit nimeni să mi-o semnaleze, poate din cauză că nu citise nimeni).

b) scriu lucruri care nu interesează, adresându-mă unor oameni care nu sunt interesaţi (ipoteză demnă de luat în considerare, având în vedere că, de ex., după ce postasem deja de trei ori despre OUG 50/2010, un destinatar informat despre postările respective mă informează via e-mail că a intrat respectivul act normativ în vigoare).

c) scriu aşa de prost sau am opinii atât de specioase, că nu pot interesa pe nimeni, opinie cu care tind să fiu tot mai tare de acord.

Cum a persevera în a vorbi de unul singur pare să îmbrace aspecte de ipsaţiune intelectuală, voi prefera să nu mă dedau la perversităţi şi să evit să mânjesc spaţiul online cu opinii care nu interesează pe nimeni. Posturile deja publicate nu vor mai fi vizibile în curând (din publice vor redeveni ceea ce, de fapt, ar fi trebuit să rămână, şi anume opinii private). 

Vă salută cel care a fost,

https://cristipetre.wordpress.com/

poreclit, pe nedrept, BLOG DE ACTUALITATE JURIDICĂ

2 răspunsuri la Cronica unui eşec

  1. Dan spune:

    imi vine sa dau cu cutitu’n chiatra…
    Nu sunt jurist, am ajuns pe acest blog pe cand ma documentam cu celebra OUG 50 si de atunci am ramas cititor fidel… ba chiar am citit integral toate postarile (si comentariile) exclusiv adresate juristilor (sau cel putin asta era parearea mea, eu avand o pregatire tehnica). PACAT, si daca va da gandul cel bun, renuntati macar la a sterge vechile posturi si poate totusi mai reveniti si cu niste comentarii pe teme juridice, eventual si traduse in limba romana profana.
    Inca o data toata stima pentru efortul depus.

    • cristipetre spune:

      Mulţumesc de gândul cel bun, însă eu cred că bloguri de actualitate politică sunt multe, marea majoritate cu mult mai bune decât al meu – fără falsă modestie. Însă pentru a face analiză juridică, feed-back-ul este necesar, altminteri riscul de a o lua razna, cu raţionamentul pe arătură, devine de neevitat. Deci pentru lectori este mai bine să mă opresc, nu să continui.

      Pe de altă parte, unele dintre postări sunt prea ancorate în contextul scrierii lor, deci utilitatea lor poate fi privită ca revolută în prezent (de ex., după emascularea OUG 50 la Camera Depuţaţelor posturile pe acest subiect nu îşi mai au în prezent rostul). Aşa că trecerea lor în categoria „istoria literatării de sertar” adică post privat, pare rezonabilă.

Lasă un răspuns

