Cultură politică românească, c…-m-aş pe ea!

Am văzut, săptămâna trecută, în holul clădirii H din Université Libre de Bruxelles (ULB), un afiş care m-a uimit : era vorba despre o conferinţă pe care eurocomisarul pe Agricultură Dacian Cioloş urma să o ţină în cadrul ULB, pe tema : „Intégrer les cultures politiques des nouveaux Etats membres dans un esprit communautaire élargi”. Din start, am avut mari neclarităţi :

a) Care „cultură politică” românească? Hăhăielile lui Băsescu sau seninătatea cu care afirma că a făcut declaraţii publice matol fiind? Sau cum tâlhăreşte Bălălău o jurnalistă de telefon în văzul camerei fără să suporte vreo consecinţă penală? Sau ţopeala marca Udrea sau marca EBa? Hoţia documentată a Robertei Anastase la numărarea voturilor  în Parlament? Infantilismul debil, contraproductiv, al opoziţiei reprezentată de Ponta sau Crin? Lipsa totală de onoare în politică şi hoţeala transpartinică a politicienilor care, deşi aleşi uninominal, se fac independenţi peste noapte, apoi unionişti şi fripturişti? Chiar crede cineva, cu capul pe umeri şi cu mintea acasă, că mizeriile astea trebuie exportate? Eu credeam că trebuie să procedăm exact invers, şi anume să importăm standarde de decenţă şi onoare în politică din UE şi nu să îi infectăm politica UE cu lături şi scursuri de Dâmboviţa.

b) Există cu adevărat un spirit comunitar lărgit? Că asta înseamnă că avem şi un spirit comunitar restrâns, adică Uniunea Europeană funcţionează cu două spirite comunitare, unul lărgit pentru membrii noi şi unul restrâns pentru ăia vechi, ceea ce nu se poate concepe (ar fi ca în bancul ăla porcos cu ciobanul care avea două socoteli, una mai finuţă pentru cocoanele de la oraş şi una noduroasă pentru muierile de la ţară). Spiritul comunitar, derivat şi dezvoltat din intenţiile generoase ale tratatelor fondatoare, este unic şi nu poate primi astfel de atribute, în opinia mea.

c) Ce caută Cioloş să vorbească despre aşa ceva? Ultima oară când am verificat io, el era comisar pe Agricultură, având, în virtutea funcţiei înalte pe care o ocupă, obligaţii clare de a renunţa la politicianism şi partizanat naţional. El, în calitatea de comisar UE, ar trebui să vorbească numai despre PAC în public, cultura politică a ţărişoarei care l-a propulsat trebuind să îl lase total rece.

Cu atâtea neclarităţi pe cap, am decis să nu mă duc la conferinţa lui Cioloş, deoarece exista pericolul să mă mănânce limba şi să apostrofez pe orator sau să dau cu „Huideoooo!” când se vorbea despre minunata cultura politică românească (mai ţineţi minte un articol de pe Hotnews, unde se detalia că furtul la numărătoarea voturilor are valenţe de tradiţie parlamentară, deci hai să exportăm furtul la vot în UE, ca minunată cultură politică românească). Mi-am adus aminte de povaţa veche şi anume că dacă nu ai nimic bun de zis, mai bine nu zici nimic, deci era mai înţelept şi decent să nu mă duc. Şi nu m-am dus.

Acum înţeleg că trebuia să mă duc şi trebuia să fluier. Cioloş, până la urmă, este în funcţia în care se află cu sprijinul politic al lui Bălălău şi Boc şi cu sprijinul clar al popularilor din PE, grup din care fac parte şi oranjgutanii portocacalii. Şi acum înţeleg că rahaturile politicii româneşti nu numai că nu trebuie exportate la Bruxelles, ci trebuie extirpate din ţară, deoarece ele riscă să dea metastaze şi să gangreneze şi Parlamentul European. Astfel, pedelimbricii au făcut, la Bruxelles, în Comisia de petiţii, exact ce ştiu ei să facă şi ce face şi Anastase acasă, adică fraude, ca să permită şefului lor Bălălău să cenzureze presa şi libertatea de opinie. Detalii aici, din articolul apărut ieri în Cotidianul.

Încă o dată, România s-a făcut de râs. Şi numai din cauza demenţei lui Bălălău, care ţine morţiş să bage pumnul în gură presei şi libertăţii cuvântului. Dar şi din cauza mentalităţii de slugoi obedient, care execută sluj la comandă, dovedită de europarlamentarii portocacalii. Mă doare să spun, dar după incidentul din PE, comisia de petiţii, mi-e ruşine că sunt român, şi asta şi din cauza lui Stolojan şi a celorlalţi europarlamentari PDL care fraudează indiferent unde se află. Că atâta ştiu să facă.

Caeterum censeo Băsescu delendum esse!

Lasă un răspuns

