Preşedintele Băsescu a lecturat înfrigurat Codurile de procedură

Aşa de prins a fost preşedintele de lectura Legii privind Codul de procedură civilă şi a Legii privind Codul de procedură penală, că a uitat două zile de inundaţiile din Moldova, aşa cum singur a declarat preşedintele, cu subiect şi predicat, ieri 09.07.2010, în faţa camerei pe postul de televiziune TVR. Nu numai că le-a lecturat avid, dar le-a şi dezbătut cu specialiştii în drept de la Administraţia Prezidenţială.

Pe mine atât tupeu jegos şi neobrăzare cât casa m-au scandalizat. Pe de o parte, Administraţia Prezidenţială anunţase prin comunicat de presă OFICIAL, încă din data de 30.06.2010 (deci de mai bine de o săptămână), că preşedintele deja promulgase cele două legi privind codurile de procedură, dar nu e prima dată când Băsescu se bazează pe memoria scurtă a românilor când îi prosteşte pe faţă cu tupeu. Pe de altă parte, e şi o imposibilitate factuală, deoarece nu inteleg cum Băsescu, care citeşte „Levantul” lui Cărtărescu din 2004 până în 2009 fără să reuşească să îl termine, reuşeşte să citească cam 750 pagini (de două ori şi ceva cât „Levantul”, dar de zece ori mai plicticos) în două zile!!! Şi nu numai să îl citească, ci să îl înţeleagă (nouă ne-a luat doi ani în facultate) şi, mai mult de atât, să îl discute cu specialiştii de la Administraţia Prezidenţială! Asta da realizare de poveste, Băsescu cred că e Făt-Frumos care citeşte şi dezbate într-o zi cât un profesor universitar de drept într-un an! Eu ştiu că eu nu aş putea citi două tratate tehnice de navigaţie maritimă (ca să păstrez registrul formaţiilor implicate) în două zile şi le-aş dezbate în aceleaşi două zile cu specialiştii de la Autoritatea Maritimă Română. Dar cum eu nu sunt Făt-Frumos Băsescu, cu puteri de poveste, nu pot face aşa ceva, dar Salvatorul Naţiunii poate să citească legile de procedură, cele mai dificile şi tehnice legi, în două zile şi să le dezbată, să  le înţeleagă cu specialiştii. 

Dar până la urmă, nimic nou sub soare. Nu e deloc prima oară când constat minciuna sfruntată şi tupeul halucinant al Flatulentului. Ce e nou este ruşinea adâncă pe care am resimţit-o ca efect al exemplului personal prezidenţial. Recunosc cu umilinţă că am răsfoit Codul de procedură civilă şi că nu am citit deloc din proiectul Codului de procedură penală (pentru mine procedura penală e chestia aia cu borfaşi – şi nu mă refer aici la procurori, să ştiţi – iar Codul de procedură penală o lege în care mă uit NUMAI când presează urgenţa şi nevoia), darămite să am ocazia să îl dezbat cu specialişti ca domniile voastre.

Aşa că, pentru a îmi repera onoarea, vorba lui Nenea Iancu, îmi voi lăsa treburile şi interesele personale baltă, să se inunde de nepăsare, să fie înecate în neglijare mai ceva ca Moldova şi mă voi dedica cu înfrigurare lecturii codurilor, pe care să le dezbat cu specialişti ca dvs. Şi, ca palitură de osândă, voi lectura şi din cartea de înaltă ţinută academică pe care preşedintele sigur a citit-o (deoarece se vede în comportamentul elegant al domniei sale), şi anume De modo cacandi et ars honeste besendi. Vă rog, vă implor, vă conjur, haideţi să dezbatem împreună, altfel ne face Băselul de ruşine!

2 răspunsuri la Preşedintele Băsescu a lecturat înfrigurat Codurile de procedură

  1. Fel spune:

    Draga, te rog sa imi scuzi lipsa de cultura juridica….nu pot face comentarii tintite…..dar iti spun cu mana pe inima ca am lecturat articolul cu o placere deosebita, si m-am si amuzat.
    Oricum, ce se intampla in Romania este de un ridicol absolut, fara a intra in detaliile profesiei tale, caci nu pot…

    • cristipetre spune:

      Postul asta nu digreseaza prea mult in sfera dreptului, fiind mai mult un exercitiu de logica, cu care se poate intelege dimensiunea tupeului si neobrazarea minciunii la care se preteaza cel care ocupa cea mai inalta functie in stat.
      Intr-adevar, Romania este o tara ridicola, dar este trist cat de ridicola poate fi …

Lasă un răspuns

