Nu m-am volnicit …

Boierii dumneavoastră, adevăr grăit-a cel ce cu direptate m-a zăcăşit că scriitoriu de vorbe deşarte sunt şi că nu m-am nevoit şi volnicit a cerceta cu osârdie şi râvnă cele pristăvite în uricele domneşti. Or că pre scurtu sau mohorâtu scris-am mai gios despre schimbarea pravilei de dabile, istovită în domnia a doua a lui Traian-vodă cel chior de vel-logofătul Boc.

Zăcăşitu-m-aţi cu direptate, boierii dumneavoastră, că prea cu prisosinţă şi asupra de măsură mă nevoesc a ponegri şi cleveti voea cea mare şi vâlfa lui vodă Traian Chioru sau căftănia de giudeţ ce domnul unse pe boieroaica lui Moţoc, vă leato 7528, meseţa iunie, ziua 14, vă ponedelnic. Cunoscând hiclenia gândului mieu cel hain, iertăciune vă cer, boierii dumneavoastră. I pak dau ştire că mă voi nevoi a cerceta cu mai multă osârdie şi silinţă pravilele şi uricele cele domneşti sau logofeţeşti, pristăvite după cuviinţă, ca să nu îmi zică că scriu den basne sau că mi-s  scriitoriu de cuvinte deşarte.

Lasă un răspuns

